Dział administracji
Do zadań działu Administracji należy:
- przyjmowanie od mieszkańców wszelkich zgłoszeń dotyczących awarii, usterek i innych nieprawidłowości w zasobach Spółdzielni, prowadzenie ewidencji tych zgłoszeń oraz sposobu i terminu ich usuwania,
- nadzór i podejmowanie decyzji dotyczących usuwania awarii w budynkach, urządzeniach i sieciach będących w dyspozycji Spółdzielni,
- określenie terminu i środków technicznych niezwłocznego usunięcia awarii,
- podejmowanie natychmiastowych i niezbędnych kroków w celu ograniczenia negatywnych skutków awarii,
- przygotowywanie planów remontowych i inwestycyjnych Spółdzielni,
- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji, organizowanie przetargów oraz przygotowanie umów na roboty budowlane i inne prace wykonywane przez firmy zewnętrzne,
- prowadzenie nadzoru technicznego nad wykonaniem robót remontowych i prac porządkowych przez pracowników Spółdzielni oraz przez inne podmioty gospodarcze,
- dokonywanie odbiorów technicznych i prowadzenie rozliczeń robót oraz dokonywanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych,
- zlecanie i przechowywanie dokumentacji technicznej dotyczącej obiektów Spółdzielni oraz instrukcji, kart gwarancyjnych i atestów,
- sporządzanie protokołów z przeglądów technicznych obiektów budowlanych Spółdzielni oraz prowadzenie książek obiektów budowlanych.
- kontrola liczników ciepłej i zimnej wody, energii elektrycznej, gazowych i cieplnych.
Dział mieszkaniowy
Do zadań działu mieszkaniowego należy:
- prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
- przygotowanie dokumentacji związanej z przekształceniami praw mieszkaniowych w odrębną własność,
- przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia przetargów na zbycie lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży,
- przeprowadzanie procedury przetargowej związanej z lokalami mieszkalnymi, użytkowymi i garażami,
- przygotowywanie umów na najem lokali,
- wystawianie zaświadczeń dla mieszkańców dotyczących praw mieszkaniowych,
- załatwianie wszelkich spraw związanych ze sprzedażą i nabywaniem lokali mieszkalnych z wolnego rynku,
- odpowiadanie na pisma dotyczące spraw mieszkaniowych,
- przygotowanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej spraw mieszkaniowych do rozpatrzenia przez Zarząd bądź Radę Nadzorczą.
Dział czynszów
Do zadań działu czynszów należy:
- naliczanie wysokości opłat za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże,
- powiadamianie o zmianach opłat czynszu zależnych i niezależnych od Spółdzielni,
- wystawianie faktur za lokale użytkowe,
- księgowanie wpływów na kartoteki czynszowe,
- uzgadnianie sald czynszowych,
- wysyłanie wezwań do zapłaty,
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat czynszu,
- kierowanie spraw do sądu celem wyegzekwowania należnych czynszów,
- przedstawianie wykazu osób zalegających z opłatami na posiedzenie Zarządu celem przedłożenia Uchwał do Rady Nadzorczej o wykluczenie z członkowstwa,
- kierowanie spraw członków wykluczonych do sądu celem uzyskania wyroków o eksmisję z zajmowanych lokali,
- odpowiadanie na otrzymane pisma dotyczące opłat czynszowych.
- podpisywanie wniosków o otrzymanie dodatku mieszkaniowego.
Dział księgowości
Do zadań działu księgowości należy:
- przyjmowanie i kontrola dokumentów,
- dekretacja dokumentacji księgowej (faktur, rachunków, not),
- księgowanie dokumentacji zgodnie z dekretacją (na właściwych kontach kosztowych i rozrachunkowych),
- analiza poszczególnych kont rozrachunkowych, sprawdzanie wpływów należności oraz zapłat zobowiązań Spółdzielni wobec kontrahentów) – wysyłanie przypomnień bądź upomnień za brak wpłat za świadczone usługi, uzgadnianie sald,
- sporządzanie sprawozdań finansowych i deklaracji podatkowych i ZUS,
- sporządzanie list płac dla pracowników i rozliczanie ich,
- sporządzanie bieżącej analizy i oceny sytuacji majątkowej i finansowej,
- ustalanie wyniku finansowego i sporządzenie bilansu rocznego,
- przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
- opracowanie planów działalności Spółdzielni,
- uczestniczenie w opracowywaniu planów inwestycyjno-remontowych Spółdzielni,
- opracowanie zagadnień ekonomicznych i finansowych dla uchwał kierunkowych podejmowanych przez Walne Zgromadzenie Członków.