Komórki Organizacyjne

Dział administracji

Do zadań działu Administracji należy:

  • przyjmowanie od mieszkańców wszelkich zgłoszeń dotyczących awarii, usterek i innych nieprawidłowości w zasobach Spółdzielni, prowadzenie ewidencji tych zgłoszeń oraz sposobu i terminu ich usuwania,
  • nadzór i podejmowanie decyzji dotyczących usuwania awarii w budynkach, urządzeniach i sieciach będących w dyspozycji Spółdzielni,
  • określenie terminu i środków technicznych niezwłocznego usunięcia awarii,
  • podejmowanie natychmiastowych i niezbędnych kroków w celu ograniczenia negatywnych skutków awarii,
  • przygotowywanie planów remontowych i inwestycyjnych Spółdzielni,
  • przygotowywanie niezbędnej dokumentacji, organizowanie przetargów oraz przygotowanie umów na roboty budowlane i inne prace wykonywane przez firmy zewnętrzne,
  • prowadzenie nadzoru technicznego nad wykonaniem robót remontowych i prac porządkowych przez pracowników Spółdzielni oraz przez inne podmioty gospodarcze,
  • dokonywanie odbiorów technicznych i prowadzenie rozliczeń robót oraz dokonywanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych,
  • zlecanie i przechowywanie dokumentacji technicznej dotyczącej obiektów Spółdzielni oraz instrukcji, kart gwarancyjnych i atestów,
  • sporządzanie protokołów z przeglądów technicznych obiektów budowlanych Spółdzielni oraz prowadzenie książek obiektów budowlanych.
  • kontrola liczników ciepłej i zimnej wody, energii elektrycznej, gazowych i cieplnych.

Dział mieszkaniowy

Do zadań działu mieszkaniowego należy:

  • prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
  • przygotowanie dokumentacji związanej z przekształceniami praw mieszkaniowych w odrębną własność,
  • przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia przetargów na zbycie lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży,
  • przeprowadzanie procedury przetargowej związanej z lokalami mieszkalnymi, użytkowymi i garażami,
  • przygotowywanie umów na najem lokali,
  • wystawianie zaświadczeń dla mieszkańców dotyczących praw mieszkaniowych,
  • załatwianie wszelkich spraw związanych ze sprzedażą i nabywaniem lokali mieszkalnych z wolnego rynku,
  • odpowiadanie na pisma dotyczące spraw mieszkaniowych,
  • przygotowanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej spraw mieszkaniowych do rozpatrzenia przez Zarząd bądź Radę Nadzorczą.

Dział czynszów

Do zadań działu czynszów należy:

  • naliczanie wysokości opłat za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże,
  • powiadamianie o zmianach opłat czynszu zależnych i niezależnych od Spółdzielni,
  • wystawianie faktur za lokale użytkowe,
  • księgowanie wpływów na kartoteki czynszowe,
  • uzgadnianie sald czynszowych,
  • wysyłanie wezwań do zapłaty,
  • naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat czynszu,
  • kierowanie spraw do sądu celem wyegzekwowania należnych czynszów,
  • przedstawianie wykazu osób zalegających z opłatami na posiedzenie Zarządu celem przedłożenia  Uchwał do Rady Nadzorczej o wykluczenie z członkowstwa,
  • kierowanie spraw członków wykluczonych do sądu celem uzyskania wyroków o eksmisję z zajmowanych lokali,
  • odpowiadanie na otrzymane pisma dotyczące opłat czynszowych.
  • podpisywanie wniosków o otrzymanie dodatku mieszkaniowego.

Dział księgowości

Do zadań działu księgowości należy:

  • przyjmowanie i kontrola dokumentów,
  • dekretacja dokumentacji księgowej (faktur, rachunków, not),
  • księgowanie dokumentacji zgodnie z dekretacją (na właściwych kontach kosztowych i rozrachunkowych),
  • analiza poszczególnych kont rozrachunkowych, sprawdzanie wpływów należności oraz zapłat zobowiązań Spółdzielni wobec kontrahentów) – wysyłanie przypomnień bądź upomnień za brak wpłat za świadczone usługi, uzgadnianie sald,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i deklaracji podatkowych i ZUS,
  • sporządzanie list płac dla pracowników i rozliczanie ich,
  • sporządzanie bieżącej analizy i oceny sytuacji majątkowej i finansowej,
  • ustalanie wyniku finansowego i sporządzenie bilansu rocznego,
  • przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
  • opracowanie planów działalności Spółdzielni,
  • uczestniczenie w opracowywaniu planów inwestycyjno-remontowych Spółdzielni,
  • opracowanie zagadnień ekonomicznych i finansowych dla uchwał kierunkowych podejmowanych przez Walne Zgromadzenie Członków.

Oficjalna strona Spółdzielni Mieszkaniowej w Nowej Rudzie